Member seangkatan

Isnin, 19 September 2011

Kalau korang tak percayer korang boleh cuber..

Perkara yang aku nak rungkaikan mungkin sudah terpampang di dada akhbar bile haraga minyak naik melambung mule-mule dulu...

Korang cube amek 1 botol mineral koosng pastu korang cube isi RM 2 di mana-mana stesyen minyak...
Confirm tak samer...
Kenaper boleh jadi macam tu???
Sedangkan komputer yang setting benda tu sumer...
Masalahnyer sekarang terdapat angin yang terperangkap di dalam saluran minyak tu...
Aku pernah tanyer seorang Engineer Sime Derby...
Kenaper boleh jadi macam tu...
Penerangan dyer senang jer...
Sebab ader angin dalam saluran munyak tu...
Kalo kiter tekan nozzle tu kuat...
memang munyak pun masuk laju....
sebab tekanan udara pun kuat....
Tapi biler kiter tekan perlahan...
Minyak yang masuk pun perlahan...
Sebab tekanan udara yang rendah....


Kalau korang susah nak bayangkan...
Bayangkan macam kiter bukak air...
Cuber kiter bukak air lepas orang baiki paip...
Confirm air kuat...
Sebab ader tekanan air yang menolak air tu...
Samer jugak macam minyak....
Renungkan dan fikirkan ape yang aku cakap...

3 ulasan:

iz berkata...

jadi yg eloknya tekan kuat2 ke pelan2 ke?

Pai berkata...

slow jer...
sebab kalo kiter tekan kuat....
kiter akan nampak minyak tu jadi buih
sebab ianya bercampur dengan udara sekali
tak samer biler kiter tekan minyak
slow2...
anda boley cuba isi dalam botol mineral 0...

Pai berkata...

slow jer...
sebab kalo kiter tekan kuat....
kiter akan nampak minyak tu jadi buih
sebab ianya bercampur dengan udara sekali
tak samer biler kiter tekan minyak
slow2...
anda boley cuba isi dalam botol mineral 0...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...