Member seangkatan

Isnin, 2 Januari 2012

2012 In PeAcE..

1st of all aku cume nak panjatkan kesyukuran kerana diberi kesempatan untuk meneruskan kehidupan sebagai seorang hamba-Nya...
BAru jer beberap hari melangkah ke tahun masihi yang baru....

2012
Gembira rasa di hati...
Tapi yang tak sedap nyer biler baru jer beberapa hari di tahun baru...
macam2 kes kiter dengar..
Pasal kes ceramah yang haram...
KEs melibatkan pelajar pintar Malaysia....
KeS yang melibatkan mahasiswa...
Dan macam2 kes lagi yang mungkin aku terlepas pandang..
Mana tak nyer..
Skang busy final week kot...
Ade pihak kater ceramah yang berlangsung baru-baru adalah haram..
Adakah haram dari segi konsepnyer...
atau dari segi isinyer..
atau ade unsur2 politik...
sorry yang itu aku tak pasti..
Aku pon ade dengar tentang ceramah tu even aku tak tengok live...
Isi di dalam ceamah tersebut memang la tak sehebat penceramah handalan yang lain...
Namun tetap ada kaitan dengan dengan bab-bab agama..
Beliau juga ada mengatakan....
Manusia memang minat untuk berhibur untuk menghilangkan tekanan...
Namun cara hiburan tersebut adalah berbeza mengikut lapisan usia..
Memang masa ikuti ceramah tersebut...
Kita takkan kering gusi untuk mendengar...
Tapi jika kita lihat pada isinya...
Memang menarik...
Contohnya...
Perempuan tak wajib pakai tudung...
 biler dengar seorang ustaz kater gitu...
pebende r ustaz ni....
Tapi biler dengar plak huraiannyer...

Memang la perempuan tak wajib pakai tudung...
Tapi wajib tutup aurat.....

See...
munasbahkan jawapan tu...
Ade pulak persoalkan pasal main gitar tu...
Boleh ker main alat muzik yang bertali??
bukan haram ker??
hah yang itu aku x nak kupas lebih2..
sebab aku tak ade maser nak huraikan buat masa sekarang...
Ok lah aku raser cukup sampai di sini sahaja entri ni...
N entri yang lain akan kiter sambung kes2 yang lain....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...