Member seangkatan

Khamis, 7 April 2011

Daripada pandangan aku...

kebanyakan rakyat Malaysia mati disebabkan makan yang terlampau banyak.
Aku raser lagi kritikal masalahnyer daripada perokok....
Aku pun penah kerje kat kedai sebagai cashier..
Ade la mamat tu nak beli rokok..
Tapi dialog dyer macam ni...

" Dik rokok dunhill 1, tapi bgi gambar baby eh. Gambar len abg tkut r tgok."

Aku bagi la gmbar baby...
Tapi btol2 baby punyer..
Baby yg x ckup bulan..
Yang baby dari gugur janin tu ha...



Abg tu marah aku..

" Dik abg cakap gambar baby, ni gambar per..."
"da macam toyol jer abg tengok"

Malas aku nak bertekak kat kaunter...
Pada pandangan aku boleh dikaterkan 1/3 dari rakyat Malaysia mempunyai masalah obesiti...
2/3 daripada rakyat Malaysia mempunyai selera makan yang tinggi...
Macam maner kiter apply gambar penyakit dari kotak rokok tu...
Ke pinggan...
Confirm!!!!
samade orang x nak makan atau orang makan skit jer...




THANKZ TO CIKALI COZ` BAGI AKU IDEA...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...